A12-11thReport_1532-2

Typologie lidí, co (ne)cvičí

Rozhodli jste se začít cvičit?

Super.

Pravděpodobně spadáte do jedný z následujících kategorií.

Poznáte se?

“CHCI ZAČÍT A NEVÍM ODKUD”

Člověk, co se v pětatřiceti probudí a zjistí, že to, že posledních patnáct let věnoval hlavně škole, kariéře nebo dětem, se neblaze podepisuje na jeho fyzickém stavu.

Chce s tím něco dělat, ale neví, jestli je lepší chodit hrát squash, plavat nebo zvedat činky. A taky mu není jasný, jestli je lepší nízkotučná dieta, low carb nebo paleo.

Fitko ho nebaví, protože nerad sedí na stroji a dělá divný pohyby a vlastně celá ta fitková kultura jde tak nějak mimo něj.

Jste tohle vy? Moc to nekomplikujte a zaměřte se na startu na věci, které prověřeně fungují už desítky či stovky let. Komplexní cviky s vlastní váhou (kliky, přítahy na hrazdě), činkou (pozvedy, tlaky nad hlavu) nebo kettlebellem (TGU a swing).

 

A12-15th_PetrNeskusil1

“SEM TAM CHODÍM DO FITKA”

Tenhle si občas dojde zacvičit, zaběhat, projede se na kole a tak. Jídlo jí víceméně zdravý, ale samozřejmě si občas ten burger, smažák a víno dá s tím, že “občas” je velmi relativní pojem.

A pak najednou po pěti letech zjistí, že tenhle systém “na půl plynu” ho nedostal vůbec nikam a že přes to, že tomu cvičení a jídlu nějakou tu energii věnuje, na tom sportovně není bůhvíjak nadprůměrně a v zrcadle by to taky mohlo vypadat trochu líp.

Jste tohle vy? Nejčastější chybou “půlplynařů” je to, že nemají v tréninku koncept. Cvičte podle kvalitního tréninkového plánu a hned to bude mít jiný koule.

 

A12-13th_PetrSkocovsky1

“MAKÁM JAK HOVADO”

Tohle je vlastně úplnej protipól první skupiny. Lidi, co chodí cvičit do aleluja, klidně i dvakrát denně včetně víkendů. Evangelicky drží velmi přísné diety, na Štědrý den se teda trochu rozjedou a dají si jabko.

Ale přes veškerou snahu, energii a odříkání nemají za posledních pár let žádný valný progres.

Jste tohle vy? Zkuste ubrat. Ze zkušenosti můžu říct, že pokud tlačíte na pilu až příliš, tak se vám ta pila zadře…

A12-14th_MiladaArientova2

“DŘÍV JSEM CVIČIL, PAK JSEM SE NA TO VYKVAJZ”

Ke sportu máte kladnej vztah. Nebo spíš – mívali jste. Ještě si dokážete živě vybavit, jaký to je bejt v super formě, ale realita se od těchhle vzpomínek bohužel liší.

Často se stává, že vám schází motivace a když už ji najdete, přichází na tréninku vystřízlivění, když zjistíte, že se vaše třicetiletý tělo chová trochu jinak než ve dvaceti.

Jste tohle vy? Pak mám dobrou a špatnou zprávu. Dobrá je, že svalová paměť funguje. Špatná je, že už de facto nejste začátečník a zpravidla potřebujete, aby si vás vzal pod křídla odborník (čti trenér). Což je vlastně taky dobrá zpráva. 🙂

A12-16th_LukasMachacek1 2-2

 

Tak co, spadáte do některý z těchhle kategorií nebo vám máme založit vlastní? 🙂

Ať tak či tak, jak sami vidíte na proměnách našich studentů, vždycky to můžete otočit k lepšímu. A pokud s tím potřebujete pomoct, jsme tady pro vás.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *