A12-10thReport_1706

6 důvodů, proč byste se v tréninku měli zaměřit na sílu (i holky!)

Zaměřit se v tréninku na rozvoj síly je asi ten nejrychlejší (a paradoxně i nejmíň namáhavý) způsob, jak dosáhnout nějaké změny a zlepšení.

1. Klíčová kvalita

Jde o jednu z “master kvalit”, od které se odvíjí spousta dalších fyzických atributů jako třeba silová vytrvalost, rychlost, výbušnost a v určitých případech i pohyblivost a flexibilita.

2. Efektivita

Čím je člověk silnější, tím větší tréninkový objem zvládne a tím efektivnější a rychlejší bude jeho progres.

3. Odlišný podnět

Paradoxně málokdo se na rozvoj síly zaměřuje, takže je to pro většinu lidí úplně nový tréninkový stimul. Holky se ve většině případů věnují aerobním aktivitám (buď běh nebo různé skupinové cvičme v rytme) a chlapi zas ve fitku dost často makají na strojích (což není trénink síly) nebo balancují na bosu (což není trénink síly) – bohužel dost často pod vedením trenérů. A tohle je často případ lidí, kteří cvičí hodně, ale stagnují.

4. Více svalů

Trénink síly zvyšuje objem svalové hmoty (ne holky, nebojte, nebudou z vás Arnoldi), která (a teď to zjednodušuju jako prase a proto to dám do uvozovek) “pomáhá pálit tuk”. Svaly samozřejmě žádný tuk nepálí, nicméně na jakém principu pomáhá větší objem svalů shazovat tuk si můžete snadno dohledat, nechci teď úplně zabíhat do detailů.

5. Optimalizace hormonů

Silový trénink pomáhá optimalizovat hormonální sekreci.

6. Přenos do reálu

Jakmile zesílíte, okamžitě to poznáte. Běžně v životě, při sportech a tak.

 

Jak na to? 

To je na tom vlastně to úplně nejvtipnější – je to tak jednoduchý, až je to skoro směšný. Ok, uznávám, že to vlastně tak vtipný není.

Tak popojedem.

Vyberte si pár základních cviků s činkou (pozved, dřep, tlak), s vlastní váhou (klik, shyb, dip) nebo kettlebellem (dřep, tlak, těžký swing), cvičte 2 – 5× týdně (třikrát je asi nejlepší poměr čas vs. výsledek, pokud to nemyslíte úplně smrtelně vážně, pětkrát je lepší, ale už musíte celkem rafinovaně plánovat tréninky), začněte na lehkých vahách / s lehkými variantami cviků a postupně přidávejte: počet opakování, sérií, nebo váhu. A jakmile to začne být fakt těžký, prostě se vraťte zase skoro na začátek a začněte opět přidávat.

Znamená to, že byste měli cvičit JENOM silově? 

Ne. 

Abyste se rozvíjeli komplexně a všestranně, je potřeba dělat i další věci, krom jiného třeba právě to běhání, kolo, veslo nebo tak, rozhodně doporučuju provozovat i nějaký sport, ideálně koordinačně náročný. 

Chci tím jen říct, že je rozvoj síly poměně často opomíjen – a to je chyba.

Pokud chcete skutečně docílit nějaké změny a progresu, zvažte přihlášku do našeho programu Amazing 12, je to asi to nejlepší, co můžete udělat.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *